Zvládání námitek

18.12.2012 19:43

Taktika zvládání námitek spočívá v odhalení toho, co je za nimi, jaká je skutečná příčina toho proč zákazník námitku vznáší.

 

Např:

námitka                                                                     může znamenat

Nechci to                                                                   -                nerozumím tomu

Takových jako vy tu mám denně deset                          -                nemám dobré zkušenosti s obchodními zástupci

Mám svého finančního poradce                                    -                nechce se mi řešit mé finance a nevím co mě to přinese

 

 

Odolejte pokušení dokázat klientovi, že nemá pravdu! Tím se dostanete do opozice a do hádky. A každá hádka jak napsal Dale Carnegie je předem prohraná.

Zvládnutí námitky se odehrává v několika krocích:

1. dejte zákazníkovi najevo, že uznáváte jeho právo námitku vznést. (Rozmím tomu, že tato věc je pro Vás důležitá.) Neztotožňujte se však s klientovým pocitem.

2. Dopracujte se k podstatě námitky s pomocí dobře mířených otázek. (máte obavy z toho, že by jste se ke svým penězům nemohl dostat?)

3. Vyvraťte námitku fakty. ( ve finančním plánu navrhuji převézt část hotovosti na spořící účet, kde bude kdykoliv k dispozici a další část prostředků bude uvolněna po 3 měsiční výpovědní lhůtě)