Finanční plánování
02.09.2012 00:07
Co potřebujete o klientovi vědět, než se pustíte do finančního plánu:
- Znalost všech klientových produktů, smluv a jejich obchodních/ pojistných podmínek
- přehled o současné finanční situaci klienta - příjmy z hlavní a vedlejší činnosti, důchody, dávky, pronájmy, renty....
- přehled o finančních rezervách klienta - kde, kolik, za jakých podmínek a na co je chce použít v případě potřeby.
- přehled o všech výdajích klienta - životní náklady, leasingy, půjčky, spoření, investice, výživné...
- přehled o závazcích klienta - dlužník, přistupitel, ručitel, spoludlužník, SJM, spoluvlastníctví...
- přehled o přáních a cílech klienta včetně toho, jak chce řešit, kdy a zda na to má připravené finance.
- znalost klientových priorit - co upřednostňuje, z čeho má obavy, co je pro něj nejdůležitější a na čem mu záleží.
- jaký je klientův investiční profil - zda je konzervativní, nebo mu je bližší dynamická strategie investování.
- znalost klientova okolí - rodina, možnosti doporučení, zkušenosti kolegů...
- názor klienta na pojistné produkty, možnosti úvěru, zajištění na stáří, role státního důchodu...
- způsoby jakými klient pracuje s možností snížit daňové zatížení, jeho pohled na tuto problematiku.
- co je pro klienta standard a jak si jej chce zachovat v případě nenadálé události, nebo při odchodu do důchodu.