B - Analýza

02.09.2012 20:44

 

Co potřebujete o klientovi vědět, než se pustíte do finančního plánu:

  • Znalost všech klientových produktů, smluv a jejich obchodních/ pojistných podmínek
  • přehled o současné finanční situaci klienta - příjmy z hlavní a vedlejší činnosti, důchody, dávky, pronájmy,  renty....
  • přehled o finančních rezervách klienta - kde, kolik, za jakých podmínek a na co je chce použít v případě potřeby.
  • přehled o všech výdajích klienta - životní náklady, leasingy, půjčky, spoření, investice, výživné...
  • přehled o závazcích klienta - dlužník, přistupitel, ručitel, spoludlužník, SJM, spoluvlastníctví...
  • přehled o přáních a cílech klienta včetně toho, jak chce řešit, kdy a zda na to má připravené finance.
  • znalost klientových priorit - co upřednostňuje, z čeho má obavy, co je pro něj nejdůležitější a na čem mu záleží.
  • jaký je klientův investiční profil - zda je konzervativní, nebo mu je bližší dynamická strategie investování.
  • znalost klientova okolí - rodina, možnosti doporučení, zkušenosti kolegů...
  • názor klienta na pojistné produkty, možnosti úvěru, zajištění na stáří, role státního důchodu...
  • způsoby jakými klient pracuje s možností snížit daňové zatížení, jeho pohled na tuto problematiku.
  • co je pro klienta standard a jak si jej chce zachovat v případě nenadálé události, nebo při odchodu do důchodu.